Onderhoud

Onderhoud is een belangrijk deel van ons werk.Jouw motor in optimale conditie houden is voor ons vanzelfsprekend.Je voorkomt door goed onderhoud vaak dure reparaties of revisies.
Onderhoud is meer dan alleen maar olie en filter vervangen.Er wordt altijd vooraf en ook na de beurt een proefrit gemaakt.Door onze ervaring merken wij mankementen vaak op voordat de klant ze opmerkt(deze gaan vaak sluipenderwijs en als klant weet je vaak ook niet goed wat normaal /goed is of wat voor verbetering vatbaar is)
Een uitgebreide inspektie + eventueel advies zit standaard bij in de beurt .
Je weet na onderhoud bij ons dus waar je aan toe bent!Prettig als je van plan bent om een lange(vakantie)tocht te gaan maken!.
Wij zijn gespecialiseerd in het onderhoud van alle Harleys vanaf ongeveer 1930.

In wat rustiger tijden doen wij ook onderhoud aan andere merken.Vooral wat exclusievere of lastige vreemde 1-en 2 cilindermotorfietsen.
Bel gerust om te weten of we je met jouw motor kunnen helpen!!

Lees verder

Reparatie

Reparaties uitvoeren is ook een belangrijk deel van ons werk.Met onze ruim 20 jaar ervaring kun je er vanuit gaan dat alle voorkomende oorzaken van problemen snel gevonden zullen worden.Of het nu problemen van motor,aandrijving ,frame ,carburatie,ontsteking electronica of electrische installatie zijn.Veel speciaal gereedschap en veel machines kunnen ons daar bij helpen.
Alle reparaties gebeuren in goed overleg met de klant en altijd zoveel mogelijk passend bij een ieders budget.
Voor de meeste reparaties hebben wij onderdelen op voorraad .Zoniet dan altijd de volgende dag.
In de drukke periode(februari tot en met augustus) is het handig om ruim van te voren een afspraak te maken.
(voor zover een storing te plannen is natuurlijk)

Lees verder

Restauratie

Voor restauratie geldt in grote lijnen hetzelfde als bij revisie.Restauratie gaat alleen verder dan een motorblok of versnellingsbak.Het gaat erom dat je motor weer helemaal zo goed en zo mooi wordt als jij graag wil.Restauratie kan een volledige opbouw vanuit onderdelen zijn van een motor.Vanaf een wrak weer een prachtige motorfiets bouwen.Inclusief een nieuw kenteken als het nodig is.
Restauratie kan ook een kleine reparatie betreffen aan een niet meer nieuw te krijgen onderdeel of een onderdeel wat je liever origineel houdt en niet vervangt.(bv een lekke tank repareren)
Kortom wij verzorgen en/of begeleiden jouw restauratie zoals jij die wil.Niets is onmogelijk.

Lees verder

Tuning

Harleys lenen er zich uitstekend voor om te tunen ofwel op te voeren.Vooral bij de kopkleppers vanaf de Knuckle(dus ook Panhead,Shovelhead ,Evo,Twin Cam)zijn er vaak relatief goedkope mogelijkheden om de motor betrouwbaar een stuk sneller en beter lopend te maken.Aanpassingen in in- en uitlaatsystemen ,andere nokkenassen en/of ontstekingsssystemen laten je motor vaak onherkenbaar beter en sneller lopen.Dit soort aanpassingen geven vaak reakties als:nu loopt hij zoals hij moet lopen! en Had ik dit maar veel eerder gedaan!
De afstemming van de gebruikte onderdelen en de afstelling ervan zorgt uiteindelijk voor een goed resultaat.
Tuning is meer dan alleen snelle delen monteren.Ervaring in de juiste combinaties is minstens zo belangrijk.
Belangrijk vinden wij dat je Harley altijd mooi stationair blijft lopen en veel trekkracht bij lage toeren heeft.
Daarvoor heb je per slot van rekening vaak je Harley gekocht!











Lees verder

Revisie

Niets heeft het eeuwige leven.Ook een Harley niet.
Na vele jaren trouwe dienst en miljoenen malen ronddraaien ,op-en neergaan,openen en sluiten gaat je motor langzaam aan wat minder presteren,start hij niet meer zo goed,gaat misschien steeds meer olie gebruiken en vreemde geluiden produceren.Ook kan zijn uiterlijk minder fraai worden (roest of verweerd,beschadigingen,afgebladerde verf)
Treur niet!!Ook jouw motor kan een heel nieuw 2e leven krijgen na een revisie!
Met de betere materialen die tegenwoordig te krijgen zijn wordt je motor beter dan hij ooit is geweest.
Al 20 jaar reviseren wij jaarlijks tientallen motorblokken en weten precies waar bij ieder type de aandachtspunten liggen.Alle zij en kopkleppers van Harley kunnen wij reviseren.
RL,VL,UL,WL(A),K,KH,XL(H),EL,FL,Knuckle,Panhead,Shovelhead,Evo,TwinCam,Sportster om maar enkele typen te noemen.
Alle nodige speciaalgereedschappen zijn bij ons aanwezig om je blok weer helemaal nieuw te maken.

Van binnen worden alle draaiende en bewegende delen voor zover nodig vervangen of weer gerepareerd.
Alle spelingen komen weer (ruim) binnen de toleranties van een nieuw blok

Van buiten wordt je blok ook weer als nieuw zodat je ook kunt zien dat er wat aan je blok gedaan is!
Stralen,polijsten ,verchromen,vernikkelen spuiten of vervangen van alle delen die je ziet.
Ook de nodige laswerkzaamheden aan oude carters worden door ons gedaan(TIG lassen van aluminium delen)
De meeste frees- en draaiklussen doen we ook zelf.
Bij een revisie kan ook gelijk een (gedeeltelijke)tuning worden uitgevoerd om je blok nog mooier te laten lopen of nog harder te laten trekken.Alles ligt dan toch al uit elkaar immers.

Ook de versnellingsbakken worden bij ons niet vergeten.Of het nu een 3,4,of 5 bak is.
Specialiteit van ons is het lekdicht maken van 4-versnellingsbakken.Deze zijn vaak erg lekgevoelig en niet altijd even goed in elkaar gezet.

Lees verder